Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalom a Single Day-en

Hatalmas forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik napján.

   

fotó: Hastag Legend

Több mint 116 milliárd dollárnyi forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon - derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából.

A jelentős leárazásokkal járó kereskedelmi akció során az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál teljes forgalma 498,2 millárd jüant (74,1 milliárd dollár) ért el, míg az ország második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com 271,5 milliárd jüan (41 milliárd dollár) forgalmat generált.


Az Alibaba ezzel csaknem megduplázta a forgalmát a tavalyi év azonos napjához képest, amikor 268,4 milliárd jüan értékben cseréltek gazdát áruk a cég különböző felületein.


A South China Morning Post című hongkongi lap a Csao Kuót, a JD.com marketing igazgatóját idézve rámutatott: a vásárlók idén jelentős érdeklődést mutattak az ötödik generációs (5G) telekommunikációs hálózatokhoz kapcsolódó technológiák iránt. A JD.com felületén az 5G-kompatibilis mobiltelefonok forgalma tizenegyszeresre nőtt a november 1-11-ig tartó kampány alatt 2019 azonos időszakához képest.


A kiugróan jó eredményhez két fő tényező járult hozzá: az akció egyrészt minden eddiginél korábban, már november 1-jén kezdetét vette, másrészt a koronavírus-járvány hatására a kínai fogyasztók körében jelentősen nőtt az internetes vásárlás népszerűsége. A kínai kereskedelmi minisztérium adatai alapján az év első három negyedévében Kína e-kereskedelmi forgalma meghaladta a 8 ezer milliárd jüant, ami 9,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.


Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját, a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, a tavalyi forgalom több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett "fekete péntek" és az azt követő "kiber hétfő" bevásárló napjain 2019-ben elért együttes árbevételnek.

MTI


Ha a cikket érdekesnek találta, látogasson el a profikaneten Facebook-oldalra, és nyomjon rá egy "Tetszik"-et. Megéri!

Frissítve: 2020-11-12 08:37:08

További híreink

14:42

Az „őseink Sixtus-kápolnájaként” írták le a sziklarajz-gyűjteményt.

Tovább
14:33

Mindig különleges ünnep ez számukra, most sem lesz másképp

Tovább
13:59

Amint megkapja a vakcina az engedélyt, órákon belül elkezdődhet az oltás

Tovább
12:45

Csaknem egy éve fejleszti, teszteli a vírusszűrő maszkokat egy magyar cég.

Tovább
12:15

Az ország erős kampányba kezdett, hogy megkérdőjelezzék a fertőzés eredetét.

Tovább
11:45

Több mint felüknek már semmilyen jövedelme nincs.

Tovább

Belföld

Hoppá - Ők már megkapták a koronavírust

Fókuszban a sztárvilág

Fókuszban a sport

Fókuszban az egészség