Szívfájdalom

Panaszok, előjelek. Fogamzásgátló és hatása.

   

 35 éves nő vagyok, tizenéves éves koromban az iskolaorvos csak úgy megjegyezte, hogy szívzörejem van, igaz ezt már ki kellett volna nőnöm.Nem tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget.

Az utóbbi néhány évben többször előfordult, hogy enyhe nyomást éreztem a mellkasomban. Egy hete, számomra rendkívüli izgalmak után, egyszer csak megmagyarázhatatlan feszültséget kerített a hatalmába, és hirtelen rám tört a szívem táján egy éles, szúró fájdalom, amit azelőtt sohasem éreztem. Körülbelül 4—5-ször szúrt a szívem, lesápadtam. Miközben ez történt velem, arra gondoltam, hogy ez infarktus. Nem sokkal később hányingerem lett, rendkívül gyengének éreztem magam, és szinte álomba zuhantam.

Azóta ez többször megismétlődött. Nem értem, hiszen nem vagyok túlsúlyos, vigyázzuk arra, hogy mit eszem, cm magas vagyok, 55 kg, hetente minimum kétszer egy kilométert úszom. Semmi okom arra gondolni, hogy érintem a szívinfarktus rizikófaktorait, kivéve talán a rohanó életmódot.
Kérem, a fentiek alapján, ha lehet próbálja megmondani mi bajom lehet? Nem kívánok emiatt orvostól orvosig járni. Azt szeretném még kérdezni, ártalmas lehet-e az egész.  Megjegyzem még, hogy időnként menstruáció előtt előfordul a hónaljamban egy tompa fájás, hó közben néha pecsételő vérzés és a menstruációm alatt a vérzés is mintha valamivel vesztett volna intenzitásából. "

Orvos válaszol

Vegyük csak a jeligéül választott szívtáji fájdalmat, nyomásérzetet, rosszullétet. Ezt ön szerint is egy erős izgalom váltotta ki, tehát az idegrendszer oki szerepe nyilvánvaló. A többszöri ismétlődés, ráadásul különösebb izgalom nélkül már felveti a szíverek érintettségét, esetleges szűkületét, ami felhívja a figyelmet egy komolyabb kimenetelű elzáródás veszélyére. Ilyen erejű figyelmeztető tünetek esetében feltétlenül javasolt legalább a vérnyomás többszöri mérése, az EKG elvégzése, az iskoláskori szívzörej tisztázása, valamit egy lezajlott infarktus kizárása.

A szíverek esetleges érintettsége felveti a hosszan tartó hormonális fogamzásgátlás károsító hatásának lehetőségét. Az ezzel kapcsolatos kérdései közül a köztivérzés, a menstruáció csökkenése, valamint a hónalji duzzanat ismert és elfogadható velejárója a tabletta szedésének. Tekintve a közel tíz éves folyamatos szedést, én javasolnék negyed-, esetleg féléves szünetet. Elvégeztetné a szívvizsgálatokat, ellenőriznék a máj és a vese állapotát, és ha ezek rendben vannak, akkor jövőre egy korszerűbb készítménnyel folytathatná a fogamzásgátlást!

 


Ha a cikket érdekesnek találta, látogasson el a profikaneten Facebook-oldalra, és nyomjon rá egy "Tetszik"-et. Megéri!

Frissítve: 2014. január 19., vasárnap 07:56

További híreink

P 19:00

Megcsinálták az autóillatosítót, ami megvédheti a sofőrt az elalvástól.

Tovább
P 18:00

Másfél hónap múlva megindul a 3-as metró felújítása, pótlóbuszok közlekednek majd.

Tovább
P 17:00

Döbbenetes, lányuk születésekor tudták meg, hogy testvérek.

Tovább
P 16:00

Három cég között osztják el a fizetésképtelenséget jelentett cég darabjait.

Tovább
P 15:00

Megdöbbentő: kazincbarcikányi magyar tűnt el öt hónap alatt

Tovább
P 14:00

Több autópályán is fennakadások vannak balesetek miatt - közölte az Útinform.

Tovább

Belföld

Fókuszban a sztárvilág

Fókuszban a sport

Fókuszban az iskolakezdés

Fókuszban az egészség

AZ OLDAL JELENLEG TESZT ÜZEMMÓDBAN FUT